Førstehjælp

Hvis du ønsker at tage et kørekort, er det lovpligtig at tage et færdselsrelateret førstehjælpskursus. Med så mange trafikulykker der sker hver dag, skal du som bilist vide, hvordan du skal agere og reagere, hvis du er involveret i eller ser en ulykke.

Du har mulighed for at tage dit førstehjælpskursus hos Sands køreskole. Det foregår i egne lokaler og det er Kim fra Kim´s Hjertestarter som underviser. Der findes ikke mange, som er så fagligt dygtige og erfarne som Kim. Og med ham bliver det aldrig kedeligt.

Førstehjælpskurser er normalt en søndag fra kl. 9.00-17.30 så du undgår fravær i skoletiden. Husk at have praktisk tøj på.

Du skal have pengene med kontant til instruktøren.

Med et førstehjælpskursus hos mig kan du være sikker på, at du er klædt på til at køre i trafikken.

Førstehjælpskurset koster 600,- kr.

For at blive godkent til at taget et kørekort , skal du have gennemgået følgende:

• Hjerte-lunge-redning med brug af hjertestarter
  • Trafikulykker
  • Livstruende blødninger
  • Brud på arme / ben
  • Skader nakke / ryk hoved
  • Forebygge trafikulykker
  • Fjernelse af fremmedlegmer

Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du tilmelde dig et kurser via din Ungdomsskolen.
Har du traktorkørekort, gælder førstehjælpskurset også til bil.
Har du knallert-førstehjælp, gælder det også, hvis det varede 8 timer.
Begge er gyldig i op til 1 år, efter at du har gennemført førstehjælpskurset.